MATEMATİK ÇOK UZAK DEĞİL PROJESİ
317
11:47
14.11.2018

Proje Sorusu

Matematik, insanlar tarafından iyi bir yaşamın ve iyi bir kariyerin kapı açıcısı olarak görülmektedir . Aynı zamanda matematik, yaşamın ve dünyanın

anlaşılması ve bunlar hakkında fikirler üretilebilmesi için yardımcı bir eleman olarak da görülmektedir. Bu nedenle, günümüzde eğitimle ilgili yapılan reform

çalışmalarının en önemli amacı, öğrencilerin matematiği anlayarak öğrenmelerine

yardımcı olabilecek bir sistemin oluşturulmasını sağlamaktır . Ancak, matematik bu kadar önemli bir işleve sahip olmasına rağmen öğrencilerin çoğu tarafından sevilmemekte, sıkıcı ve soyut bir ders olarak görülmektedir..Bu Proje matematiğin bu sıkıcı ve soyut yapısından kurtarıp daha eğlenceli anlaşılır ve daha somut halde yapılabilmesi için dünyadaki başarılı örnekler inceleyerek Pazaryeri İlçesinde de bu alanda gelişim sağlamaktır.

Projenin Amacı ve Hedefleri

      Bu projenin amacı matematik alanı ile ilgili öğrenme etkinliklerini sınırlayan faktörleri ortadan kaldırmaktır. Bu amaç doğrultusunda aşağıdaki hedeflere ulaşılması beklenecektir.

1-Singapur matematik  tekniği, öğrencilerin kendi bilgilerindeki eksikliğin farkına varmalarını ve öğrencilerin konuya olan isteklerini artırmayı amaçlar

2-Bu yöntem matematik dersini öğretmende puzzle, çeşitli paradokslar ve birtakım olanakları içermektedir. Öğrencilerin motivasyon bakımından kazanç hedeflediğimiz bu aletler. Bu tekniğin etkili bir şekilde uygulanması sayesinde öğrenciler öğrenmeleri gereken konuları fazla çaba sarf etmelerine gerek kalmadan iyi bir şekilde kavrayacaklardır.

3-Öğretmen ders  kazanımlarını daha kısa sürede ve daha kalıcı bir şekilde öğrencilere sunucaktır.

4-Öğrenciler derste tekrar yaparak zevkli bir şekilde ödev yapmadan matematik öğrenmiş olacaklar.

5-Ayrıntılı  öğretmen eğitimi ile çocuklara öğrenme sürecinde doğru rehberlik edilmesi sağlanacaktır.

6-Bol materyal kullanımı ve öğrencinin aktiviteler içinde tutulması, matematik kavramlarının somutlaştırılarak öğrenilmesini sağlayacaktır.

 

Projemizin aşağıda belirtilen aşamaları tamamlanmış olup,atölye çalışmaları devam etmektedir.

1.AŞAMA:

Esenyurt Belediyesi Kültür İşleri Müdürlüğünde Eğitim İşleri Koordinatörü Hasan TOPDEMİR ve Çocuk Gelişimci Rabia TOPDEMİR tarafından öğretmen,veli  ve öğrencilere Singapur matematiği ile ilgili ön bilgilendirme çalışması yapılması,

2.AŞAMA:

Singapur matematiği ile ilgili öğretmen –öğrenci ve velilere kitap(Singapur Matematiği ve zeka oyunları) temin edilmesi,

3.AŞAMA:

Prof.Dr.Sinan OLKUN  ve Dr. Mehmet Engin UYSAL tarafından öğretmenlere Singapur MAtemaiği Sertifikasyon Eğitimi verilmesi,

 4.AŞAMA:,

Singapur Matematiği Materyallerinin temin edilmesi,

 5.AŞAMA:

Pazaryeri ilçesinde  fiziki kapasitesi uygun olan okullarda Singapur matematiği  materyallerinin bulunduğu matematik atölye sınıfı oluşturulması çalışmaları devam etmektedir.

14-11-201814-11-201814-11-201814-11-201814-11-201814-11-201814-11-201814-11-201814-11-201814-11-201814-11-201814-11-2018

Yayın Tarihi: 14.11.2018