BİLECİK PAZARYERİ İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETMENLERİN GELİŞİM EYLEM PLANI TOPLANTISI

DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETMENLERİN GELİŞİM EYLEM PLANI TOPLANTISI

DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETMENLERİN GELİŞİM EYLEM PLANI

KASIM AYI ÇALIŞMASI

TOPLANTI TARİHİ      : 29/11/2018

TOPLANTI YERİ          :  Öğretmeler Odası

TOPLANTI SAATİ       :  16:00

TOPLANTIYA KATILANLAR:İlçe Milli Eğitim Şube Müdürü Bülent IŞIK Koordinatörlüğünde; Bünyamin TOKSÖZ, İsmail MESTEN, Ummuhan MERT, Betül FİLİZ, Yasin ÇAVDAR, Esra İŞERİ, Şeyma ARSLAN, Ahmet ARSLAN

      İnanç konularının güncel meseleler bağlamında Mehmet AKKUŞ’un FARABİ DÜŞÜNCESİNDE TANRI’NIN VARLIĞI VE NİTELİKLERİ makalesi incelenerek değerlendirilmesi ile ilgili olarak Pazaryeri ilçesinde görev yapan Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenlerinin konu ile ilgili görüşleri aşağıda belirtilmiştir

  1-Farabi düşüncesinde tanrı’nın varlığı ve nitelikleri adlı makale ile ilgili Yasin ÇAVDAR  Farabi felsefesinin temelinde Tanrı yer aldığını, Farabi, Tanrı anlayışını ortaya koyarken kendine özgü bir öğreti geliştirdiğini ve İslam kültürü içerisinde, Tanrı’dan, felsefenin diliyle bahsetmiş olduğunu belirtti.

  2- Ahmet ARSLAN Farabi’nin Tanrı’yı zorunlu varlık olarak gören ve Tanrı’da varlık ve mahiyet ayırımı olmadığını belirleyen ilk filozof olduğunu ifade etti. En güzel isimlerle Tanrı’yı tanıtmaya çalışan Farabi’ye göre Tanrı’nın tanımı yapılamaz. Zira her tanımlamada bir sınırlama söz konusu olduğunu söyledi.

3-İsmail MESTEN, Fârâbî düşüncesinde Tanrı’ya verilecek en uygun isim Tanrı’nın her bakımdan “en mükemmel” varlık olduğunu ifade etti.

 4- Betül FİLİZ, İslâm düşüncesinde Tanrı’nın varlığı ile ilgili olarak tartışılan önemli konulardan biri varlık ve mahiyet ayırımıdır. Varlığı, zorunlu varlık ve mümkün varlık olarak ikiye ayıran Fârâbî, bu ayrıma mahiyet-varlık ayrımını kabul etmesi neticesinde ulaşır. Ona göre zorunlu varlık; mahiyet ve varlığı bir ve aynı olan varlıktır. Buna göre Fârâbî’de mahiyet ve varlık ayrılığından söz edilemez. Fârâbî’nin zorunlu varlık dediği Tanrı’dır. Mümkün varlık ise mahiyet ve varlığı birbirinden ayrı olan Tanrı’nın dışındaki bütün varlıklardır, değerlendirmesini yaptı.

5- Ummuhan MERT, Fârâbî’ye göre varlıkların zirvesinde Tanrı bulunmaktadır. Ancak Fârâbî, Müslüman bir filozof olarak problemlere felsefenin yöntemleriyle yaklaşmış ve eserlerinde felsefi dili kullanmıştır. Hemen hemen metafiziğinin tamamında da bu dini olanın yerine felsefi olanın tercih edildiği de görülmektedir. İlk neden/Allah, Faal akıl/Cebrail, melekler/göksel akıllar, yaratma/sudur gibi ikili metafizik kavramları bu bağlamda hatırlayabiliriz dedi.

6- Şeyma ARSLAN , Hiç şüphesiz Fârâbî, felsefe tarihinin en önemli şahsiyetlerinden birisidir. Siyasetten, metafiziğe, ahlaktan felsefeye bilimin her alanında eser yazmıştır. Fakat Fârâbî’nin bütün felsefi ve siyasi kuramlarının temelinde onun Tanrı anlayışı vardır, dedi.

30-11-201830-11-2018

Bursa Cd. Hükümet Konağı Pazaryeri Bilecik - 0 228 381 20 24

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.