BİLECİK PAZARYERİ İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETMENLERİ ÖĞRETMEN GELİŞİM EYLEM PLANI MAYIS AYI RAPORU

DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETMENLERİ ÖĞRETMEN GELİŞİM EYLEM PLANI MAYIS AYI RAPORU

   DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETMENLERİ         

ÖĞRETMEN GELİŞİM EYLEM PLANI MAYIS AYI RAPORU

TOPLANTI TARİHİ        :  08/05/2019

TOPLANTI YERİ          :  Öğretmeler Odası

TOPLANTI SAATİ       :  16:30

TOPLANTIYA KATILANLAR: Bülent IŞIK(Şube Müdürü)Bünyamin TOKSÖZ, Ahmet ARSLAN, Yasin ÇAVDAR, Betül FİLİZ, Şeyma ARSLAN, Ummuhan MERT, Esra İŞERİ.

 

 

 

GÜNDEM MADDELERİNİN GÖRÜŞÜLMESİ

1-      Okul Müdür Yardımcısı Bünyamin TOKSÖZ başkanlığında okulumuz öğretmenler odasında, 08/05/2019 tarihinde, saat 16.30'da Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenler Kurulu toplantısı başladı. Yapılan yoklamada tüm öğretmenlerinin hazır bulunduğu görüldü. Eylem planının başarılı ve verimli geçmesi temennisiyle gündem maddelerinin görüşülmesine başlandı.

2-      Mayıs ayı gelişim eylem planının konusunu okundu.

3-      Eylem konusu ile bağlantılı olarak sınıf yönetimini konu edinen "Koro" filmi izlenerek incelenmiştir.

Bilindiği gibi okul ve sınıf yönetimi, etkili eğitim ve öğretim süreçleri içermektedir. Bu süreçlerin düzenlenmesi ve yürütülmesi ise genel anlamda okul yönetimi, sınıfta ise öğretmenin sorumluluğunda gerçekleştirilmektedir. Bu bağlamda  "Koro" adlı sinema filmi, yatılı bir okulda; okul, sınıf ve davranış yönetimi konularına değinen, öğretmen-öğrenci işbirliğini yansıtan önemli bir sinema yapıtı olarak görülmektedir.  

 

Okula yeni atanan öğrenci mümessili ve okulun yeni müzik öğretmeni öncelikle öğrencileri bir birey olarak kabul etmekte ve bunu da ilk olarak sınıfa girdiğinde yaptığı hitapla göstermektedir. Öğretmen öğrencilerin kendilerini ifade etmelerine ve yeteneklerini ortaya koyabilmelerine fırsat vermekte ve destekleyici bir tutum sergilemektedir.

Aslında, okuldaki temel sorun, problem davranışların ortaya çıkmasının önlenmesine yönelik bir yöntem ve uygulamanın görülmemesidir. Okul müdürü ve yardımcısının  "Etki-Tepki" ifadesi ise bunu doğrular niteliktedir. Problem davranışların tek çözümü ve öğrenci açısından sonucu sadece cezadır. Davranışların önlenmesi, bazı problem davranışların hoş görülmesi ya da problem davranışları azaltma tekniklerinin kullanılmasına yönelik bir yöntem görülmemektedir. Diğer bir ifadeyle problem davranışların öncesi ve sonrası göz ardı edilmektedir. Oysaki müzik öğretmeni çocuklar üzerindeki aşırı baskıyı fark etmiş, ortam, davranış ve sonuç arasında ilişki kurmuştur. Sakin ve duyarlı kalarak yakınlık kontrolü, koro kurarak uyaran değişikliği gibi stratejiler izlemiştir.

Müzik öğretmeninin sınıf ve okul kuralları önemsediği ve demokratik bir sınıf yönetimini benimsediği görülmektedir.  Ayrıca öğrencilerin bireysel farklılıklarına ve gelişim özelliklerine önem vermektedir. Bunu da şarkı bilmeyen öğrencisini şef asistanlığına atayarak göstermiştir. Öğrencilerine sevgi ve şefkatle yaklaşmanın yanı sıra disiplin suçu işleyen çocuklarla birebir konuşması, özel sorunların gizliliğine önem vermesi dikkat çeken önemli bir yaklaşım olarak görülmektedir. Bu yaklaşım ise öğretmenin hem kendine güven sergilenmesine ve hem de öğrencilerin kendilerine olan güvenine katkı sağlamaktadır.

 

4-      Okul Müdür Yardımcısı Bünyamin TOKSÖZ tarafından iyi dilek ve temennilerle toplantıya son verildi.

 

Bursa Cd. Hükümet Konağı Pazaryeri Bilecik - 0 228 381 20 24

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.