BİLECİK PAZARYERİ İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETMENLERİ ÖĞRETMEN GELİŞİM EYLEM PLANI KASIM AYI RAPORU

DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETMENLERİ ÖĞRETMEN GELİŞİM EYLEM PLANI KASIM AYI RAPORU

DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETMENLERİ ÖĞRETMEN GELİŞİM EYLEM PLANI KASIM AYI RAPORU

TOPLANTI TARİHİ               :  28/11/2019      

TOPLANTI YERİ              :  Öğretmeler Odası                                                                                                                 

TOPLANTI SAATİ      :  16:00                                                                                                                                          

TOPLANTIYA KATILANLAR:  Ahmet ARSLAN, Yasin ÇAVDAR, Betül FİLİZ YÖZDEM, Şeyma ARSLAN, Ummuhan MERT, Esra İŞERİ, Meliha ÖZER AVCI.

 

GÜNDEM MADDELERİ

1.       Açılış ve yoklama.

2.       Kasım ayı gelişim eylem planının konusunun okunması

3.       Eylem konusunun değerlendirilmesi

4.       Dilek, Temenniler ve Kapanış.

 

 

 

GÜNDEM MADDELERİNİN GÖRÜŞÜLMESİ

1-      Ahmet ARSLAN başkanlığında Zafer Koyuncu İmam Hatip Ortaokulu öğretmenler odasında, 28/11/2019 tarihinde, saat 16.00'da Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenler Kurulu toplantısı başladı. Yapılan yoklamada tüm öğretmenlerinin hazır bulunduğu görüldü. Eylem planının başarılı ve verimli geçmesi temennisiyle gündem maddelerinin görüşülmesine başlandı.

2-      Kasım  ayı gelişim eylem planı konusu okundu.

3-      Eylem konusu olan ''Bir Eğitimci Olarak Hz. Muhammed ve Öğretim Yöntemleri (Abdulfettah Ebu Gudde) "  adlı kitap değerlendirildi.

''Bir Eğitimci Olarak Hz. Muhammed ve Öğretim Yöntemleri (Abdulfettah Ebu Gudde) "  kitabı Hz. Muhammed'in etkileyici muallimliğini, yüce şahsiyetini, örnek eğitim yöntemlerini açıklar. Kitap iki ana bölümden oluşur. Birinci bölümde; Hz. Peygamber'in hidayete götüren basiretli bir muallim olduğunu, örnek bir ahlaka sahip olduğunu, güzel bir yaratılışa sahip olduğunu, hitabetinin ve kelamının veciz olduğunu, anlattığı şeyleri pratikte de uyguladığını, ilme çok önem verdiğini, her yönüyle yüce bir ahlakının olduğu ifade ediliyor. İkinci bölümde ise Hz. Peygamber'in eğitim metotlarından; muhatabın seviyesini dikkate alarak konuşması, teşbih ve benzetmelerden yararlanması,  dinin kolaylaştırıcı yönlerine vurgu yapması,  şaka ve latifeyle öğretmesi, diyalogla ve soru sorarak öğretmesi vb.  detaylı bir şekilde bahseder.

 

Peygamberler, insanoğlunun eğitim-öğretim ihtiyacına cevap vermek üzere görevlendirilmiş ve insanlar arasından seçilmiş elçilerdir. Bu görevlendirmenin son halkası olan Hz. Muhammed'in yaşamı ve davranış modelleri, insanın eğitimi ve öğretimine dair birçok örnekle doludur. Onun sözleri, fiilleri, yaşam biçimi, ahlakı, değer yüklü uygulamaları, insan ilişkileri, toplumsal hayattaki duruşu ve diğerine olan bakış açısı, İslam dininin eğitim-öğretim ilkeleri ve metotlarının genel özellikleri hakkında bilgi sunar. Eğitimde ferdi farklılıklar, tedricilik, zamanlama, somuttan-soyuta ilkesi, sevgi ilkesi, anlatma metodu, soru cevap metodu, örnek verme metodu, tartışma metodu gibi modern dönemde eğitim bilimlerinin bize sunduğu prensip ve metotların birçoğunun örnek pratiklerini Hz. Peygamber'in hayatında gözlemleyebilmek mümkündür.

 

İnsanın eğitim-öğretim ihtiyacını karşılamaya yönelik olarak görevlendirilmiş olan peygamberler, eşsiz hayatları, üstün ahlakları, rol model davranışları ve nasihat yüklü mesajlar içeren sözleriyle tarih boyunca muhataplarının ve takipçilerinin yollarını aydınlatan ışık vazifesi görmüşlerdir. Hz. Peygamber de tıpkı diğer peygamberler gibi hedef kitlesine onlara en uygun olan tarzda ve metotlarla yönelmiştir. Onun hayatının her aşamasında ve özellikle de nübüvvet görevini üstlenmesini takip eden süreçte, modern pedagoji ve eğitim bilimlerinin bize sunduğu ilke ve metotlara dair birçok sözlü ve uygulamalı örneği müşahede etmek mümkündür. Kur'an-ı Kerim'in her yönüyle "en güzel örnek" (Ahzab, 21) olarak takdim ettiği Hz. Peygamber, ortaya koyduğu eğitim-öğretim modeliyle de çağlara hitap etmiş; İslami eğitimin öngördüğü temel ilke ve metotları hayata geçirmiştir. Eğitim-öğretim, hayatın tamamını kuşatan bir faaliyettir. Hatta İslam'ın ortaya koyduğu anlayışa göre eğitim ve öğretim uygulamalarının asıl ve uzun vadedeki hedefi ahiret mutluluğunu temin etmektir. Bu gerçeği kendisine hareket noktası olarak alan Hz. Peygamber (a.s), daima muhataplarının ahiret saadetlerini öncelemiş, eğitim-öğretime dair teorik ve pratik bütün anlatım ve pratiklerini bu amaca yönelik olarak gerçekleştirmiştir. Bu durum Hz. Peygamber'in (a.s) eğitimci kimliğine özellikle vurgu yapılmasının önemini göstermesi yanında insanlığın, peygamberlerin şekillendirdiği bir eğitim-öğretim anlayışına ne kadar ihtiyaç duyduklarını da göstermektedir.

 

4-      Başkan Ahmet ARSLAN tarafından iyi dilek ve temennilerle toplantıya son verildi.

 

Bursa Cd. Hükümet Konağı Pazaryeri Bilecik - 0 228 381 20 24

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.