DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETMENLERİ ÖĞRETMEN GELİŞİM EYLEM PLANI ARALIK AYI RAPORU
TOPLANTI TARİHİ : 26/12/2019
TOPLANTI YERİ : Öğretmeler Odası
TOPLANTI SAATİ : 16:00
TOPLANTIYA KATILANLAR: Ahmet ARSLAN, Yasin ÇAVDAR, Betül FİLİZ YÖZDEM, Şeyma ARSLAN, Ummuhan MERT, Esra İŞERİ, Meliha ÖZER AVCI.
GÜNDEM MADDELERİ
1. Açılış ve yoklama.
2. Aralık ayı gelişim eylem planının konusunun okunması
3. Eylem konusunun değerlendirilmesi
4. Dilek, Temenniler ve Kapanış.
GÜNDEM MADDELERİNİN GÖRÜŞÜLMESİ
1- Ahmet ARSLAN başkanlığında Şehit Zafer Koyuncu İmam Hatip Ortaokulu öğretmenler odasında, 26/12/2019 tarihinde, saat 16.00'da Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenler Kurulu toplantısı başladı. Yapılan yoklamada tüm öğretmenlerinin hazır bulunduğu görüldü. Eylem planının başarılı ve verimli geçmesi temennisiyle gündem maddelerinin görüşülmesine başlandı.
2- Aralık ayı gelişim eylem planı konusu okundu.
3- Eylem konusu olan ''Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi ile Temel Dini Bilgiler derslerinde yer alan ibadet konularının öğretilmesinde temel ilkeler, öğretim metotları ve materyallerin hazırlanması ve kullanımı" değerlendirildi.
İbadetlerin öğretilmesinde;
Bireysellik; Din Eğitimcisi muhataplarından her birinin ayrı bir kişiliği olduğunu bilir ve eğitim öğretimde bu farklılıklara dikkat eder.
Bütünlük; Eğitimde bütünlük öğrencinin bedensel zihinsel duygusal ahlaki ve toplumsal yönleriyle bir bütün olarak ele alınmasıdır. Muhammed ikbal "din, ne mahza tefekkür ne sırf histir, ne de ancak amel" Din eğitimi insanın akli melekelerini hem duygusal motivasyon gücünü hem de beden terbiyesini gerektiren bir uğraş olacaktır.
Açıklık; iletilerin net mesajların açık ve anlatılanların anlaşılır olması demektir. Konu işlenirken düşünceler ifade edilirken öğrencinin seviyesi dikkate alınmalı. Bildiği kelimelerle kavrayabileceği cümlelerle anlatma tercih edilmeli. Konular anlatılırken somuttan soyuta, bilinenden bilinmeyene yakında uzağa doğru bir yaklaşım sergilenmeli tedrici bir yol izlenmelidir.
Amaca dönüklük; Eğitim faaliyetlerinin belli bazı amaçlara doğrultusunda yapılması. Öğrenci kendisine kazandırılmak istenen davranışları hakkında bilgi sahibi olduğunda öğrenmesi de kolaylaşır, gibi ilkelere dikkat edilmelidir.